نگاه سوم نگاهی بس روشن امّا پنهان فقط تو بدان
نگاه سوم نگاهی بس روشن امّا پنهان فقط تو بدان
کاش قلب ها آنقدر خالص بودند که دعاها قبل از پایین آمدن دستها مستجاب می شدند♣
آخرين مطالب
لینک دوستان.ودر انتها درگاه پرداخت

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان نگاه سوم و آدرس negahesevom.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





پيوندهای روزانه

 

 

 

RIKI

ریکی (نوعی از سبک های انرژی درمانی)

RIKI
انرژی درمانی چیست؟
ریکی (ray-key) کلمه ای ژاپنی است که سیلاب اول Rei به معنای جهانی (universa) و سیلاب دوم Ki به معنای نیرویی انرژی حیاتی (life force)است. این نیرو درمانی کهن در قرن نوزده بوسیله یک کشیش ژاپنی بنام دکتر میکاویرسویی دوباره کشف و مطرح گردید.

روش درمانی ریکی برپایه جاری کردن انرژی حیاتی Ki در سراسر بدن است ریکی هر مانعی (که سبب بیماری ، درد و استرس می شدند) را مانعی در مقابل جریان کی در بدن از بین می برد.
هر موجود زنده ای از نیروی حیاتی )انرژی کی (Chiدر وجود خویش به برخوردار است. این انرژی چون سیستم گردش خون و رگها یا سیستم عصبی و نورون ها از طریق دو کانال انرژی به نا م های مریدین (meridian) و نادی (nadis) که اعضای حیاتی بدن را به هم متصل می کنن در سراسر بدن جریان می یابند.
زمانیکه مانع یا انسداد در مسیر این کامل ها ایجاد شود شما شاهد بروز درد و بیماری در نقطه ای از بدن خواهید بود.
انرژی آن انسداد یا مانع را پاک می نماید و سبب از بین رفتن بیماری یا ضعف می گردد.
5 اصل ریکی
دکتر اوسویی 5 اصل مهم روان شناختی را با جمله فقط امروز اینچنین مطرح می کند.
1- فقط برای امروز خود را از عصبانیت و پرخاشگری رها می کنم.
2- فقط برای امروز خود را از نگرانی و بیمناکی رها می کنم.
3- امروز تمامی نعمتهایی که به من ارزانی شده را خواهم شمرد و پاس می دارم.
4- امروز کارم را باصداقت و راستی انجام خواهم داد.
5- امروز با هر موجود زنده ای مهربان و دوست خواهم بود .

15 حالت قرار گرفتن دست در انرژی بخشی ریکی

1-دستها صورت را می پوشانند. این حالت جهت مداوای سینو سها ، حساسیت و سکته است.




2-دستها تاج سر را می پوشانند در حالی که شصتها در راستایفرق سر قرار دازند. این حالت به درمان صدمات سر ،سکته ، فشارهای عصبی و میگرن می پردازد.



3-دستها به روی پشت سر در حالی که نوک انگشتان ، قسمت پایین جمجه را لمس می کنند قرار می گیرند. این حالت به مداوای مشکلات بینایی ، خونریزی بینی و میگرن می پردازد.





4-دستها به روی قسمت بالای سینه در حالی که شصتها در منار هم هستند قرار می گیرند.این حالت جهت مداوای فشارهای عصبی ، کنترل وزن و متابولیسم بکار می رود ودر عین حال سطح انرژی بدن را بلا می برد.





5- دستها مستقیما به روی سینه (ناحیه قفسه سینه ) قرار می گیرند . این حالت تومورها ، اختلالات غدد لنفاوی ، دردهای قاعدگی و میگرن را در مان می کند.





6- دستها در زیر خط سینه در دو راستای مخالف قرار می گیرند . این حالت از قسمت پایین ششها ، کبد ، گوارش و تنظیم قند خون بدن مراقبت می کند.





7- دستها در اطراف ناف قرار می گیرند در حالتی که انگشتان داخلی و شصتها با هم تماس دارند. این وضعیت برای درمان روده ، ورم التهابات روده بزرگ ، یبوست و روده قولون بزرگ استفاده می شود.





8- دستها به روی استخوان جلویی لگن قرار می گیرند در حالی که انگشتان داخلی و شصتها با هم در تماس هستند این حالت ورم مثانه ، مشکلات قاعدگی ، تخمدان و مثانه را درمان می کند.





9- هر دست بر روی یکی از کشکهای زانو قرار دارند، این حالت برای مداوای زانوها و عضلات پاهاست و انرژی را به پاها می رساند.





10- هر دست بطور جداگانه بر روی یکی از مچهای پا قرار می گیرند . این حالت مچهای پا و عضلات پایینی پا را مداوا می کند و انرژی را به پایین ترین نقاط پا می رساند.





11- دستها برپشت کتفها قرار می گیرند. این حالت برای درمان تنش ، مشکلات گلو، اعصاب دستها ، گردن و قسمت بالای ستون فقرات بکار می رود.





12- دستها دقیقا زیر لبه استخوان پهن کتف قرار می گیرند. این حالت نا آرامی های عصبی ، گرفتگی های پشت ، قسمت پشت ششها و کلیه ها را مداوا می کند.





13- دستها دقیقا بالای کمر قرار می گیرند. این وضعیت جهت درمان کلیه ها ، تورم ، فشار خون بالا ، عفونت و مشکلات ستون فقرات استفاده می شود.




14- دستها بر روی استخوان دنبالچه قرار می گیرند . این حالت اختلالات روده ، پشت کبد ، مثانه ، عصب سیاتیک و اعضای تواید مثل را درمان می کند.





15- اگر چه این حالت مخصوص پا است ولی از قدیم برای اتمام یک جلسه ریکی بکار می رود. هر دست بر روی کف هر کدام از پا ها قرار می گیرند . این حالت به مداوای پاها می پردازند وانرژی را کاملا پایین و تا کف پاها می رساند.


هر کدام از این حالات مربوط به یکی از غدد درون ریز بدن هستند . که آنها هم به نوبه خود به یکی از چاکراهای بدن مربوطند . هر چاکرا هم به یک اندام و منطقه از بدن مربوط می شود و بر روی آن منطقه و اندام وابسته به آن تاثیر می گذارد.
ریکی و راههای درمانی دیگر

ریکی با راههای درمانی تکمیلی دیگر هم می تواند توامان قابل استفاده شود. چون ریکی همیشه باعث افزایش سلامتی بدن می شود. هر چه ما سالمتر باشیم ریکی به درمان بقیه سطوح ما می پردازد و سلامتی را افزایش می دهد.

ریکی و همومیوپاتی Homeopathy
هومیوپاتی از کلمه یونانی “هومویوس” (homoios) به معنی شباهت و “پاتیا” (patheia) به معنی احساس کردن (feel ing) سرچشمه می گیرد. هومیو پاتی سیستمی است که بر پایه 2 اصل بنا شده: شباهت در مانی (اینکه کدام سم می تواند درمانگر باشد) و قدرت دوز پایینی آنها . شروع آن به قرن 4 قبل از میلاد و بقراط پزشک یونانی باز می گردد. داروها نیز از حیوانات ، گیاهان و مواد معدنی گرفته می شوند. هومیوپاتی به این صورت است که مقدار کمی از عامل ایجاد بیماری را وارد بدن شخص سالم می نمایند و پس از بروز علایم به درمان آن می پردازند . برای این کار پزشک مربوط باید مطالعات کاملی را بر روی علایم و شروع بیماری ، شرایط روانی ، رژیم غذایی و بقیه مسایل انجام دهد. معمولا این مطالعات جواب روشنی ندارند و یا آنقدر کامل نیستند که بتوان نسخه ای براساس آنها نوشت . یکدوره ریکی می تواند علایم را روشنتر نماید تا پزشک بتواند نسخه موثری تجویزکند.


ریکی و هیپنوتیزم Hypnosis

هیپنوتیزم یک روش درمانی است که سعی می کند عادات ، طرز فکر و الگو های رفتاری را با یک سری پیشنهاد و تلقین به بیمار در حالت خواب مصنوعی تصحیح کند. همچنین می تواند به عنوان مسکن غیر دارویی درد در ترک اعتیاد استفاده شود و یا حتی می تواند شما را به دوران جوانی یا کودکی برگرداند و دیدگاه تان را نسبت به حادثه ای خاص تغییر دهد. پرتو بخشان ریکی فهمیده اند که وقتی شخص در حالت هیپنوتیزم قرار دارد بدنش برای دریافت انرژی آماده تر است و راحت تر بدون هیچ مانعی اجازه حرکت به انرژی می دهد، تا به همه نقاط نا متعادل بدن انرژی برسد.
تلفیق ریکی و هیپنوتیزم می تواند برای درمان مسایلی مانند : افسردگی ، اعتیاد ، اختلالات تغذیه و اختلالات وسواسی بسیار موثر باشد . ریکی می تواند دردهایی هم که در طی هیپنوتیزم خود را نشان می دهند درمان کند.



ریکی و داروهای گیاهی flower remcdies
استفاده از دارو های گیاهی روشی طبیعی وبسیار لطیف برای درمان بیماری است که می تواند احساسات منفی را از بین ببرد و تعادل را در وجود شما بوجود آورد . هر گیاه و یا ترکیب آنها می تواند یک احساس یا مجموعه ای از آنها را هدف قرار دهد. دارو های گیاهی به سیستم فیزیکی بدن کاری ندارند بلکه فراتر رفته و سیستم انرژی را درمان می کنند. هدف آنهاشناسایی احساسات منفی است که باعث ایجاد عدم تعادل در سیستم انرژی بدن می شود و یا زدودن تدریجی موانع باعث از بین رفتن علت بیماری می شود . استفاده از دارو های گیاهی و ریکی باعث می شود رسیدن به علت بیماری سریعتر رخ دهد.

ریکی و بازتاب شناسی ( رفلکسولوژی ) (Reflexology) یا فشار درمانی بازتاب شناسی یک هنر باستانی است که از پاها ( و معمولا دستها )استفاده می کند تا نیروی طبیعی شفا بخشی بدن را فعال کند . بازتاب شناسی یا فشار درمانی شامل استفاده از انواع مختلف فشار بر روی مناطق خاصی از پایا دست می شود و این امر تاثیر مثبتی را در مناطق دیگر بدن بوجود می آورد. بدن به مناطق مختلفی از سر تا نوک انگشتان پا تقسیم می شود این مناطق نقاط بازتابی خاصی دردست و پا دارند.

وقتی سم در منطقه انرژی خاصی در بدن جمع می شود، نقطه بازتابی آن نسبت به تماس حساس می شود. با فشردن آهسته نقطه بازتاب سموم از بین می روند و انرژی دوباره جاری می شود. بعضی اوقات ممکن است نقطه باتاب بسیار دردناک باشد و نتوان آن را لمس کرد. در این گونه موارد اگر از ریکی استفاده شود می توان سموم را با انرژی بخشیدن به نقطه بازتاب از بین برد و بعد از فشار استفاده کرد.
ریکی و استئو پاتی (مشت و مال ) (osteopathy)
استئوپاتی از کلمه “استئو” (osteo) ریشه گرفته و به معنی “استخوان ” (bone) است و روشی است که از مشت و مال دادن بدن استفاده می کند ، در این روش این باور وجود دارد که علت بیماری استخوان ، عصب یا ماهیچه ای است که جابجا شده . استئوپاتی عدم تعادل فیزیکی را از درون ، میان و اطراف ساختار بدن از بین می برد. این روش گاهی ممکن است دردناک باشد و یا بعد از جلسه درد به دنبال داشته باشد . ریکی می تواند به عنوان مسکن غیر دارویی درد باشد و یا اگر جابجایی ماهیچه ، عصب یا رباطی دردناک باشد می توان باریکی آن را درمان کرد. بعضی از پشت دردها زمان زیادی برای درمان بوسیله ریکی تلف می کنند در این گونه موارد استئوپاتی بسیار موثر است

  
     
   

 

 

ویژگی های یک معلم ریکی

اخیراً مرتب از من درخواست می شود که نگرش مناسب یک مربی ریکی را توضیح دهم . این مطلب بسیار دشوار است،زیرا هر کدام از ما راه مخصوص خود را طی می کنیم .معهذا علائمی وجود دارد که ممکن است شما را به جهت درست هدایت نماید و در مورد این علائم مایلم صحبت کنم.
ریکی راه زندگی
اولین چیزی که باید درک شود این است که ریکی راه زندگی است.چیزی نیست که برای نیم ساعت انجام دهید و سپس برای 5/23 بعد آن را فراموش کنید. این ایجاب می کند که مربی با ریکی به معنایی دست پیدا کند که در آن حل شود.در نتیجه راه با تو آغاز می شود و با غیبت تو پایان می یابد.در ژاپن ریکی راهی است که، تو از حالا تا آخرین گام و آخرین نفس طی می کنی. آن زندگی تو می شود.
دقیق تر اینکه،ریکی تو هستی و تو ریکی.هرچه بیشتر شخصیتت ،نقابهای زیادت ،منفی کاری هایت و شرط هایت حل شود،بیشتر انرژی بر تو محیط می شود.تو در خدمت ریکی هستی.
خلاء درونی
هرچه تمایلات و داستانهایت از اهمیت کمتر و کمتری برخوردار باشند،خلا درونی گسترش یافته و جا برای انرژی باز می شود.این بدین معنی نیست که تو یک معتاد انرژی می شوی؛کسی که در هفت آسمان معلق است و دیگر حرف عادی هم نمیتواند بزند. این بدین معنی است که تو سرشار عشق ،نور، انرژی و شفقت می شوی.این چیزیست که از بیرون دیده میشود و از درون تجربه .زمانیکه بدنبال یک مربی ریکی می گردی ، بدنبال این ویژگی ها بگرد.زمانیکه با در نظر داشتن اینها بخودت می نگری همیشه می دانی کجا قرار داری و زمانی که می دانی کجا قرار داری می توانی روی جلا دادن وجودت بیشتر و بیشتر کار کنی.درسطح عملی بهترین راه درک آن،درمانگریست.اولین سوال مربی من، "چیوکو یاماگوچی"از شاگردان جدیدش که ریکی غرب را تجربه کرده بودند این بود که :"آیا درمان می کنید؟"اگر آنها تکذیب می کردند می گفت:"پس چه چیزی را میخواهی آموزش بدهی؟
اگر تجربه ای در درمان نداری؟" و اگر آنها تائید می کردند،سوال می کرد:آیا شاهد شفائی هم بوده اند؟چنانچه جواب مثبت بود،لبخند می زد.
او به من گفت که دو تا سه درمان را در طول روز، برای 65سال داشته است.همچنین تجربه او بزرگ کردن 4پسر با ریکی بود. حالا که خودم بچه دارم می فهمم چگونه است.تمام روز زانوهای کبود ،درد و تب را تجربه می کنی.
چیو کو یا ماگوچی تاثیر قوی ای بر من گذاشت همیشه از خود می پرسیدم که چگون کسی که راه صحیح ریکی را تجربه می کند به عنوان یک فرد رشد می کند.
مربی های ریکی متکبر زیادی را ملاقات کرده و درباره آنها شنیده ام.که متعجب بوده ام،آیا من صحیح عمل می کنم ؟
هزاران درمان و پیدایش مداوم انرژی ،فرد را فروتن می سازد و به او قلبی از طلا می دهد و دستانش تمام نگرانی ها ،اضطرابها و دیگر مواد سمی را از بین می برد.در یک درمان صحیح ریکی "شخصیت شما" از بین می رود. دلیل آن هم در طبیعت ریکی است .
معنی کلمه ریکی
در اصل ریکی به معنی "انرژ ی جان" یا "انرژی روح"است.جان چیزیست که در همه ما مشترک است.به همه موجودات تعلق دارد،جاندار و بی جان.استاد اوسوئی در مصاحبه ای گفت:انسانها به عنوان تکامل یافته ترین مخلوقات هستی،توان انتقال این انرژی جان را به دیگران دارند .ولی در "نظریه تکامل" راه بشریت ،این ارتباط به سرچشمه،در طول راه از بین رفته است.ما طبیعت واقعی خود ،گوهر وجودی خود را فراموش کرده ایم.با همسویی ریکی ما به یاد می آوریم که چه هستیم.در نتیجه زمانی که همسویی می گیریم یا وقتیکه درمان دریافت می کنیم،انرژیِِ جان دوباره فعال می شود و در نتیجه به آگاهی می رسد و هرآنچه که در آگاهی هست فعال و پرقدرت می شود.
اتصال به گوهر وجود
زمانی که مجدد از این طریق به گوهر وجودی خود مرتبط می شوید،بیدرنگ احساس شادی می کنید.این شادی تمام وجود شما را در بر می گیرد.سپس از قلبتان به کسانی که در اطراف شما هستند پخش می شود.در نتیجه اولین گام تغییر و دگرگونی است.ولی تغییر و دگرگونی آغازین فقط شکفتن است.تصور کنید دری ،در بعد جدیدی باز میشود.شما در هیبت آنچه تجربه کرده اید هستید.ولی اکنون نوبت شماست که تجربه کنیدو این تغییر و دگرگونی را بعمل درآورید.
به عمل درآوردن تغییر و دگرگونی
به گفته دکتر اوسوئی ریکی نیروی نهان دعوت به شادیست و داروی معنوی روح تمام بیماریهاست.همچنین گفته شده فرد نیاز دارد که ابتدا روحش قبل از جسمش درمان شود .بدین منظور نقشه عملی داده شده است :"اصول ریکی".
این اصول مانند مانترا باید به زبان اصلی از بر خوانده شود.از بر خواندن اصول فقط شروع است.این اصول فلسفه نیستند،ولی دستور العملی برای زیستن یک زندگی شاد و سلامت است.
آنها باید زنده باشند.خانم یاماگوچی یکبار به من گفتند:زمانی که این اصول را با زندگیت درآمیختی،کار درونیت انجام شده است.معلمی که این اصول را به عمل درآورد عطر خوشی را ساطع میکند. این عطر دانش نیست؛عطر تجربه و عشق است.اگر به دنبال معلمی هستید ببینید آیا با چیزی که درس میدهد زندگی می کند؟(خرد دلتان و اولین برداشت شما به شما میگوید که به عنوان یک معلم مهربان باشی و به شاگردانت کمک کن و با خودت سختگیرنباش)
خانم یاماگوچی می گفت:آخرین اصل ریکی مهمترین است"با دیگران مهربان باش"این مهربانی دو جنبه دارد.اولی توسعه شفقت است که با کمک کردن یعنی دادن درمان و داشتن قلبی باز،تهی کردن آلام شخصی و وابستگی بدست می آید.شفقت یکباره خودش وارد قلبتان نمی گردد.با سپاس متصل است و گنج نادریست.اجازه بده قلبت باز شود.با دیگران مهربان باش. با اطرافت و خودت.دومین جنبه مهربانی ریکی ویژه است.در همسویی و یا درمان ،شما انرژی جان را در مراجعه کننده فعال می کنی و این بزرگترین هدیه است که می توان به فردی داد.ارتباط مجدد با جوهر وجودیش را تجربه میکند.
پیشنهاداتی برای مربیان و شاگردان
برای کمک به فرآیند درونی شما پیشنهاد میکنم:
1)واقعاً با خود و دیگران صادق باشید .به خود و دیگران دروغ نگوئید ،حتی اگر گفتن حقیقت برای شما زیان بار باشد.این بدین معنی است که بازی کردن را متوقف کنید.گول زدن خود و دیگران را متوقف کنید بخصوص وقتیکه خودتان را گول می زنید برخلاف طبیعت خود عمل
می کنید و این چیزیست که درون خودتان را نمی بخشید.به یاد داشته باشید که هر بار عادت بد یا الگوی قدیمی را دنبال می کنید،مجدد آن را تقویت می کنید.هم اکنون آن را متوقف کن . به یاد بیاور اولین جمله ریکی را"فقط امروز" (kyodakawa)
2)همین که هستی را گرامی بدار.خواهان این و آن نباش .هم اکنون،در این لحظه توقف کن و خودت را به همین صورت دوست بدار. به خطاها،کوتاهی ها و ندانستن ها اعتراف کن.و از آنها لذت ببر.چه آزادی به شما می دهد.
3)الگوهای منفی را رها کن.افکار و الگوهای قدیمی به ملاقات شما می آید.ابتدا به آنها آگاه شو و هرگز با آنها مقابله نکن.راحت باش و هرآن چه به مغزت می آید بپذیر.زمانی که آگاهی به فکر یا احساسی که دوست نداری مشغولت می کند،انرژی زا کردن آن را متوقف کن.بخاطر داشته باش که این شما هستیدکه به فکر می اندیشید و هیجان را احساس میکنید. فقط نه بگو...هرچه را انرژی زا کنی رشد می کند و قوی میشود.هر آنچه را که انرژی ندهی از بین می رود.
4)هم اکنون به موقعیت های ناسازگار بپرداز، آنها را به آینده ببر.اگر با کسی مشکل داری،در همان لحظه وقوع آن را حل کن ، بدون درگیر شدن با دیگری .این راه ،تجمع حرکات آنی شمارا مانع می شود.چنانچه تاسف چیزی را در زندگی می خورید،تلاش کنید و هم اکنون آن را رفع کنید.همین حالا.
5)قضاوت را رها کن و جائی برای هرآنچه که در زیر آسمان است بوجود آور.خود را مورد قضاوت قرار دادن درون را خالی می کند.عملی که از خلا بیرون میآید متبرک است.
6)مسئول زندگی خودت باش و گناه،ترس و نگرش منفی خود را به دیگری نسبت نده.زمانی که مسئولیت کارهای خودت را به عهده گرفتی ،فکر و احساس تو فروتن می شود.در ملاقات دیگران فروتنی را تمرین کن.
7)شکایت نکن.آنچه که برای تو و در اطراف تو اتفاق می افتد قسمتی از داستان زندگی توست.هرچه را که تجربه می کنی تو هستی.آن را جشن بگیر.
8)اجازه بده احساس گناه و ترس تو بروند.ترس و احساس گناه ذهن را مسموم می کنند.اگر می خواهی سالم بمانی از آنها دوری کن.
9)با والدینت در صلح باش.چه زنده و چه غیر زنده.آنها کلید خوشبختی تو هستند.اگر به درستی با آنها ارتباط داری و آنها را بعنوان والدین دوست می داری ،با نیروی ماه و خورشید تغذیه می شوی و دایره انرژی کامل می شود.با کامل شدن آن یک موجود تازه می تواند متولد شود.
توصیه های عملی
1)خوبی های خود را بیدار کن. آگاه باش به آنچه که هستی و هرآنچه که در اطرافت اتفاق می افتد. خوبی هایت را بکار گیر.آگاهی کمک می کند ارزش زندگی را بدانی و دانستن ارزش به قلبی باز می انجامد.
2)در مورد چیزهایی که نمی دانی صحبت نکن و تمرین کن که بگویی"نمی دانم".
معلمی که به دانستن همه چیز تظاهر میکند نمونه یک بیمار است.بهترین دارو خود شما می باشید.
3)برای روابط اجتماعی خود ارزش قائل شو.به مربیان همیشه این پیشنهاد را داشته ام که برای گنج دوستی ارزش نهند.یک شراکت سالم نیز بسیار مهم است.
بعد از اینکه معلمی در کارش به پختگی خاصی رسید شاگردانش او را مورد انتقاد قرارنمی دهند.
تعداد بیشماری از معلمان شناخته شده را دیده ام که به خارج از کشورمی روند.زیرا آنجا کسی آنها را ارزیابی نمی کند.دوستانتان به شما می گویند که چه موقع زیاده روی کرده اید.
4)در راه معنویاتتان همه چیز را شفاف نگه دارید وچندین کار را هم زمان انجام ندهید.در زندگی ممکن است دانستن چگونگی انجام کارهای متعدد کمک باشد ولی در دنیای درون شما فضاهای با ارزش را با مقدار زیادی خرت و پرت های روشنفکرانه پر کرده اید.خانه تان را تمیز نگه دارید.آن وقت است که میهمان می آید.

---------------------------------------------------------------------

نوشته:آرجا واپیتر
علم ریکی
ریکی انرژی است که در غرب حدوداً یک دهه است که شناخته شده است. در حال حاضر در جهان بالغ بر یک میلیون کارورز ریکی وجود دارد که در مقایسه با جمعیت جهان رقم چندان چشم گیری نمی باشد. بنابراین اطلاعات و تحقیقات انجام شده در مورد آن در مقیاس محدود بوده، که این امر نیز به نوبه خود منجر به ارائه دانشی سطحی درمورد ریکی شده است.
برای توضیح ریکی از منظر علمی ما به ناچار نیازمند یک سری مفاهیم دست اول علمی خواهیم بود.
تبیین علمی ممکن است به روش های زیادی صورت گیرد اما شیوه رایج برای ارائه یک فهم عقلانی در مورد مکانیزم برخی از پدیده ها ؛ شیوه ای است مبتنی بر منطق اصول علمی صلب و استثنا ناپذیر.
برای مثال برای ارائه تبیین عقلانی در مورد ریکی ما ناچاریم از اصطلاحاتی چون پدیده های زیراتمی(subatomic matter)، ناقطبیدگی (unpolarized vortex theory)، تصویر انعکاسی (mirror imaging ) و... استفاده کنیم.
هر چند این شیوه ممکن است بهترین روشی باشد که کارورزان ریکی را جهت ارائه تبینی عقلانی از ریکی، راضی کند اما دارای کاستی ها و نواقصی نیز خواهد بود، زیرا استفاده صرف از اصطلاحات فنی فیزیکی، به تایید و معتبر ساختن ریکی نمی انجامد بلکه تنها یک تبیین عقلانی مبتنی بر اصلاحات رایج و فنی مورد استفاده در فیزیک به دست میدهد (البته همان طور که بعدآ بحث خواهد شد، ما می توانیم در مورد این اصلاحات خاص، بر اساس مشاهداتمان در ریکی صحبت کنیم).
بنابراین ما وقتی از این اصطلاحات علمی استفاده می کنیم، در واقع به منظور ایجاد یک چارچوب مفهومی یا تئوری برای فهم بازنمایی های بالینی ریکی است، نه معتبر ساختن یا معتبرنساختن ریکی.
ریکی یک انرژی زیر اتمی بی قطب (unpolarizedsubatomic energy) می باشد، که بصورت هماهنگ و متوازن در سطوحی که در حالت های نا هماهنگ و ناموزون انرژی قرار دارند، جاری شده و انتشار می یابد و برای بیرون آمدن از جهان زیراتمی، انرژی ریکی باید حالت قطبیدگی پیدا کند تا بتواند وارد جهان پدیداری و فیزیکی شود. جهانی که به واسطه زمان، دستخوش تغییر و تحولات می شود. ریکی به واسطه تقابلی که با تصویر انعکاس (mirror image) از هر نوع تکرار ناهماهنگی در سطوح مختلف انرژی پیدا می کند، دارای حالت دو قطبی ساختن (polarization) در اثر تضاد موجود می شود و بدان وسیله هارمونی طبیعی را باز تولید می کند که اگر این وضعیت را برای بدن انسان متصور شویم باید گفت که، فرایند شفای طبیعی را بدن تسریع می بخشد.
به منظور معتبر ساختن و تبیین این تعریف از ریکی ما باید از فرایندی علمی برای مشاهدات بالینی و توجیه منطقی نتایج آن استفاده کنیم. ما این روش را برای بسیاری از چیزهایی که در زندگی روزمره از آنها استفاده میکنیم ،به کار می بریم ،به این صورت که چیزهایی را که به طور منسجم و بدون موارد نقص عمل می کنند همچنان مورد پذیرش بوده و دارای اعبارند و در مقابل آن هایی که مورد نقصی برایشان پیدا شود، بی اعتبار شده و رد می شوند. مثلآ یک داروی جدید اگر به لحاظ بالینی بدون عوارض جانبی باشد و نتایج قابل قبول و منسجمی نیز داشته باشد ، مورد استفاده قرار می گیرد و اعتبار آن نیز صرفآ به واسطه نتایج مشاهدتی اش می باشد. حال اگر یک بار این دارو اثر نکند و یا عوارض جانبی داشته باشد، دیگر هیچ اعتباری نخواهد داشت.
این قضیه برای فهم ریکی نیز خیلی مهم و اساسی است. شاید ما نتوانیم به واسطه به کارگیری اصطلاحات فنی علمی و یا طرح های خیالی و ذهنی، ریکی را ثابت کنیم و یا معتبر جلوه دهیم و این چیزها تنها برای تبیین چارچوب مفهومی آن باشد، اما آنچه مهر تاییدی بر وجود ریکی است، تنها تجربیات و نتایج بالینی دستان درمانگر صدها نفر از هزاران ریکی کاری است، که به طور روزانه، از این انرژی در درمان خود و دیگران استفاده می کنند. بررسی مشاهدات این درمانگران و بیماران آْنها، این اجازه را به ما می دهد که روزبه روز تصویر شفاف تری از نتایج بالینی ای که ریکی به همراه داشته است به دست آوریم.
احساس در دستها
Sensation in the hands
در طی درمان با ریکی، درمانگر، حالتهای خاصی را در کف دستان خود احساس می‌کند که اغلب حالاتی چون گرما ، سوزش ،مور مور شدن ، حالتی شبیه به عبور جریان‌های الکتریکی یا برق گرفتگی خفیف ، حالت سوزن سوزن شدن ، سرما و... و حالتی که در بیمار پدید می‌آید نیز ممکن است مشابه حالتِ کف دستان درمانگر باشد و یا اینکه متفاوت و برعکس باشد. مثلا درمانگر در کف دستان خود احساس سرما کند ولی مریض در موضع درد احساس گرمای شدیدی داشته باشد. که درمانگر بواسطه همین تغییراتی که در کف دستان خود احساس می‌کند، به تشخیص موضع درد می‌پردازد و پس از آن نیز با دادن انرژی به موضع نیازمند به انرژی، فرایند بازیابی هماهنگی و هارمونی درآن ناحیه را تسریع می کند، تا انرژی در آن ناحیه بصورت متعادل و نرمال در آید.
جاری شدن (ریکی) بصورت اتوماتیک (Switches an automatically) یکی از جالبترین مشاهدات در مورد پدیده ریکی این است که، وقتی یک کارورز ریکی دستانش را بر روی و یا حتی نزدیک یک ارگانیزم زنده قرار می دهد، ریکی بطور خودکار جاری می‌شود (در صورتیکه یک ناهماهنگی در سطح انرژی آن ارگانیزم وجود داشته باشد). این اتفاق ممکن است حتی هنگامی که کارورز ریکی خواب باشد نیزپیش بیاید و این مشاهدات این مسئله را مطرح می‌کند که آیا انرژی ریکی، انرژی‌ای آگاه است؟
و گرنه، چگونه بصورت خودکار جاری می‌شود؟
جریان انرژی ریکی در هر دو دست بصورت مشابه و یکسان است.
The Reiki is the same in both hands
برای مثال اگر درمانگر، بیماری را با یک دست ، حدود یک ساعت درمان کند، این زمان نصف زمانی می‌شد که درمانگر از هر دو دست خود بطور همزمان استفاده می‌کرد.
و یا اینکه درمانگر می‌تواند با یک دست خود یک بیمار را درمان کند و با دست دیگر خود، بیمار دیگری را درمان کند.
ریکی تمام شدنی نیست
Reiki dose not run out
یکی دیگر از مشاهدات متداول در مورد ریکی این است که ریکی تمام شدنی نیست یعنی اگر کسی یک بار در عمرش با این انرژی همسوشده باشد، تا آخر عمر خود (چه از این انرژی استفاده کند و چه استفاده نکند)، این انرژی با وی خواهد بود. فقط ممکن است حساسیتهای کف دستان درمانگر و قدرت تشخیص وی کاهش یابد که آن نیز با تمرینات بیشتر و با مرور زمان جبران خواهد شد.
جریان ریکی تحت تاثیر سلامتی درمانگر واقع نمی‌شود
The Reiki Flow is not affected by the health of the practitioner
یک فرد مریض بواسطه اینکه سطح انرژی فیزیکی پایینی دارد نمی‌تواند در سلامتی دیگران چندان موثر باشد؛ اما مشاهدات ریکی کاران نشان داده است که اگر فردی بیمار تنها یکبار با انرژی ریکی همسو شود می‌تواند کانال قوی‌ای برای انتقال جریان ریکی به بیماران دیگر نیز باشد. و این نشان می‌دهد که قدرت ریکی ربطی به سلامتی فرد درمانگر ندارد بلکه با عبوراز بدن درمانگر، انرژی او را نیز متعادل کرده و فرد بیمار را نیز شفا می‌دهد.
تاثیر ریکی بر روی گیاهان و حیوانات
Reiki works on animals and plants
تجربیات کارورزان ریکی نشان می‌دهد که این انرژی نه تنها بر روی حیوانات و جانوران و گیاهان تاثیرات مثبت و هماهنگ کننده‌ای می‌گذارد بلکه گیاهان حتی سریعتر از انسانها نسبت به ریکی واکنش نشان می‌دهند.
حتی تجربیات نشان داده است که حیوانات اهلی نسبت به جانوران و گیاهان دیگر، آرامتر و کندتر به ریکی عکس‌العمل نشان می‌دهند و فرایند بازیافت سلامتی در آنها کندتر است ؛ که این نیز به این دلیل است که آنها بیشتر در معرض استرسهای عاطفی و فشارهای محیطی قرار دارند.
هرانسانی می‌تواند با انرژی ریکی همسو شود
Anybody can be initiated to Reiki
فرآیند همسویی با انرژی ریکی حتما باید توسط یک استاد ریکی انجام شود. به تعبیری در فرایند همسویی، کانال انرژی فرد با انرژی ریکی همسو می‌شود و فرد از آن به بعد می‌تواند ریکی را از خود عبور دهد. مشاهدات نشان داده است که هر فردی از هر نژاد و تیره‌ای با هر نوع دیدگاه فکری، فرهنگی، مذهبی و دینی می‌تواند با انرژی ریکی همسو شود.
هر کس می‌تواند خود را با ریکی درمان کند
One can treat oneself with Reiki
مشاهدات نشان داده است که حتی فرد درمانگر نیز اگر خود دچار بیماری شود، می‌تواند بواسطه انرژی ریکی به درمان خود بپردازد و خود را درمان کند. انرژی ریکی در درمان استرسها و فشارهای روانی بسیار مفید است.
ریکی چه در درمان خود و چه در درمان دیگران و همینطور در درمان بسیاری از عارضه‌های فیزیکی مفید واقع شده است ، بدون اینکه هیچ عارضه جانبی داشته باشد. بیماریها را بصورت ریشه‌ای درمان می‌کند و به همین دلیل است که دوره درمانی طولانی تری نسبت به سیستمهای دیگر دارد و علاوه بر این می‌تواند مکمل خوبی برای تسریع بخشیدن به فرآیند درمان ، چه در پزشکی و چه در حوزه‌های دیگر درمانگری (مانند شیاتسو، فشار درمانی، هامیوپاتی و...) باشد.
فرضیه‌های علمی و نتیجه گیری
Scientific hypothesis and conclusion
یکی از فرضیات علمی در مورد ریکی این است که ریکی یک انرژی زیر اتمی است ( انرژی‌ای جهانی) که وقتی بخواهد با جهان پدیداری و فیزیکی ارتباط برقرار کند، در سطوحی از انرژی که دچار ناهماهنگی و عدم تعادل شده است، به لحاظ تضادی که بین این انرژی (ریکی) و انرژی جهان پدیداری بوجود می‌آید، دارای حالت قطبیدگی (polarize) می‌شود و انرژی ناهماهنگ و نامتجانس را هماهنگ می‌کند.
با این حال نحوه کارکرد ریکی و مسئله آگاهانه بودن این انرژی ،با توجه به سطح رشد دانش امروز، همچنان متافیزیک ریکی را در حالتی اسرار آمیز قرار داده است که البته این نیز به نوبه خود تبینیهای منطقی علم را به چالش می‌کشد و افکار زیادی را روز به روز، بیشتر به خود جلب می‌کند.

 
---------------------------------------------------------------------

تکنیک افزایش ظرفیت کانال شدن
میدانید که در ریکی ما فقط کانال انتقال انرژی ریکی هستیم و از خودمان چیزی نمیدهیم .در واقع ما وسیله ای هستیم برای انتقال انرژی قدرتمند ریکی ، اما مهم است که کانال خوب و بازی باشیم تا انرژی ریکی به راحتی از طریق ما جریان یابد و به خودمان یا دیگران برسد . این تمرین ساده و موثر برای تقویت قدرت کانال شدن ما طراحی شده است .

شما قبل از تمرین ، در بین هر یک از مراحل تمرین و یا هر موقع که احساس نیاز کردید میتوانید این تکنیک را انجام دهید.
?- مقدمات تکنیک را انجام دهید.
?- بر روی صندلی یا روی زمین بنشینید.
?- مراقبه گاشو را به مدت 5 دقیقه انجام دهید.
?- ارتباط با ریکی، درخواست و تجسم جاری شدن ریکی را انجام دهید.
?- دستهای خود را روی رانها بگذارید و کف دستان خود را رو به آسمان قرار دهید.
?- در ذهن خود تجسم کنید 5 شاخه نور از آسمان به کف دستها و فرق سر شما میتابد.
?- به مدت 10الی 20 دقیقه این تصویر را در ذهن خود مگه دارید.
?- مراحل پایانی تمرین را انجام دهید.
?-قطع انرژی را انجام دهید.
منبع:کتاب راه میان بر،تالیف مهندس محمد امین

 
---------------------------------------------------------------------

بدن ما از نگاه ریکی
شاید شما جز کسانی باشید که بدن مادی را تنها واقعیت میدانید. توجه کنید وقتی بدن می میرد چه اتفاقی برای انرژی می افتد، نیروی حیاتی که به بدن فیزیکی تان حیات می بخشد و به حواس معنا می دهد.
قانونی در فیزیک حاکم است مبنی بر این که در جهان انرژی هرگز از بین نمی رود،صرفآ تبدیل می شود. نیروی کار موجود در پس بدن مادی با تمام عملکردهایش شامل مجموعه ای از انرژی است که بدون آن بدن فیزیکی نمی تواند موجودیت داشته باشد. این سیستم شامل سه بخش است:

1. بدن های لطیف یا بدن های انرژی
2. چاکراه ها یا مراکز انرژی
3. نادی ها ویا کانال های انرژی
نادی ها (Nadi-eye)
در این سیستم نادی ها به منزله شبکه ظریفی از شریان ها هستند. اصلاح نادی در سانسکریت به معنای نی، رگ یا سیاهرگ است. نادی به عنوان کانال های انرژی، انرژی حیاتی یا پرانا را در تمام سیستم انرژی لطیف انسان حمل می کند. مهم ترین کانال های انرژی سوشومنا، آیدا و پینگالا نامیده می شوند. در بعضی متن های قدیمی هندی و تبتی به 72000 نادی اشاره شده است.
این کانال ها به موازات ستون مهره (آیدا و پینگالا) و یا در ستون مهره(سوشومنا) از لگن تا سر امتداد دارند و تمام چاکراهای اصلی و بسیاری از چاکراهای فرعی را مستقیمآ و همچنین تمام بخش های دیگر سیستم انرژی را به صورت غیر مستقیم به هم وصل می کنند.
این اتصال به خصوص برای چاکراهای ریشه و چشم سوم اهمیت دارد. زیرا انرژی ها بر حسب نیاز چاکرای چشم سوم، مستقیمآ از منطقه لگن به حرکت در می آیند.
سوشومنا کانالی است که نیروی به اصطلاح کندالینی در آن به سمت بالا جریان دارد.
نیروی کندالینی در انتهای ستون مهره ها در پایین ترین نقطه مانندِ "مار چنبرزده" خوابیده است و از راه مرکز انرژی ریشه وارد سیستم می شود و شکل بسیار نیرومندی از انرژی قطبی حیات و نشان دهنده ی انرژی کیهانی خلاق است.
در اغلب افراد ، جریان نیروی کند الینی در سوشومونا در حد قطره قطره است. در اثر رشد آگاهی کندالینی بیدار شده و مانند رودی متلاطم از سوشومنا بالا می آید و چاکرها را فعال می کند و بسط می دهد. به عبارت دیگر کندالینی برای چاکراها امواجی را که انسان در طول دوره تکامل نیاز دارد تا به انرژی های مختلف و توانایی های مادی و تلفیق این دو دست یابد، تامین می کند.
پینگالا حامل انرژی خورشیدی و سرشار از گرما و شوق است. از سمت راست چاکرای ریشه شروع و در بالا ترین نقطه سوراخ سمت راست بینی پایان می یابد. آیدا حامل انرژی ماه، سرد و آرام است و از سمت چپ ریشه شروع و در سوراخ سمت چپ بینی خاتمه می یابد. این دو نادی در طول مسیر از چاکرای ریشه به طرف بینی به دور سوشومنا می پیچند. آیدا و پینگالا قادرند مستقیمآ پرانا را از هوا و از راه تنفس بگیرند و مواد سمی را همراه با بیرون دادن نفس به خارج تخلیه کنند

---------------------------------------------------------------------

کندالینی

کندالینی قدرت امیال پاک هر انسان است ،همانند فنری میباشد که سه دور و نیم به دور خویش پیچیده است.

بطور غیر فعال و نهفته در انتهای ستون فقرات و مابین استخوان مثلث شکلی بنام اُ ساکرُم( استخوان مقدس ) قرار گرفته است .

 
استخوان مقدس از کنار (اُ ساکرُم) نماد کندالینی استخوان مقدس از روبرو(اُ ساکرُم)

زمانی که این نیرو در وجود ما ارشاد میشود ، در کانال مرکزی ( سوشومنا ) شروع به حرکت میکند و بعد از عبور از شش چاکرا وارد مخچه و قسمت تحتانی مخ یعنی منطقه لینبیک شده و بدین ترتیب مغز را روشن مینماید و از ( براهماراندها را) یعنی از ملاج سر به بیرون فوران میکند و این عمل باعث برقراری ارتباط بین نیروی فردی با نیروی کائنات یا همان نیروئیکه بشر را از نیستی به هستی آفریده است، میشود.
" ما این ارتباط را تحقق نفس یا خود پردازی مینامیم"
نشانه و اثر این اتحاد که ما بین ما و خالق ما برقرار شده است بصورت" نسیمی خنک" در کف دستها ، صورت ، پاها و همچنین دیگر اعضای بدنمان احساس میکنیم .
ما امروزه میدانیم که هزاران نفر که طالب حقیقت بوده اند ، بیداری کندالینی را عملا تجربه نموده اند و هم اکنون بیش از ?? کشور دنیا با صلح درونی آشنایی دارند و با بیداری کندالینی به نیروی بیکران کائنات پیوند خورده اند .

 
 
نمای حرکت کندالینی

بیداری کندالینی یک امر کاملا طبیعی مانند نفس کشیدن ، دیدن یا شنیدن است . بیدار شدن این نیرو در بدن انسان تولید هیچ گونه مشکل یا ناراحتی نخواهد کرد.
ما اثرات سودبخش و مفیدی را که بعد از بیداری این نیرو احساس میکنیم نمیتوانیم به صورت عبارت بیان کنیم ، ولی ما سعی میکنیم بعضی از خصوصیاتی را که بعد از فعال شدن این نیروی بیکران در بدن هر شخصی رُخ میدهد برای شما
عزیزان شرح دهیم:
و زمانی که کندالینی به آگنیا (مرکز ششم) میرسد ، طالب ساکت شده و احساس آرامش میکند . برای اینکه طالب بتواند تمام حواس خود را به درون خویش جلب کند ، میبایستی چشمانش را در حین بیداری کندالینی بسته نگاهدارد . بنابرین در این حالت شخص در هیچ گونه از حالات هیپنوتیزم یا از خود بی خود شدن و مستی و.... قرار ندارد و طالب کاملا آگاه به پیرامون خویش میباشد.
در این حالت طالب بسیار آرام است و توجهش مدام بوسیله افکار مختلف دنیوی پریشان نمی شود . این حالت بدون هیچ گونه فشار یا عملیات فیزیکی یا تمرینات روحی انجام نمیگیرد . یکی از علائم بیداری کندالینی در


اسما خداوند متعال

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ سه شنبه 8 مرداد 1392برچسب:پند و اندرز,عکس,عکس طبیعتآخر زمان,مرگ, فتنه,ایمان,جنگ,جهاد,توبه,امام,امام زمان,فراماسون,فراماسونری,دجال,رستاخیز,بیوتروریسم,کد,چله,امام,شیطان,شیطان پرستی,جهاد,داعش,جنگ,یمن,میانمار,هولوکاست,ایلومناتی,جادو,کابالا,صهیون,صهیونیسو,اسراییل,موسی,عیسی,سلیمان,نوح,جنگ نرم,اینترنت,اهنگ شیطان,رقص مرگ,, ] [ 9:25 بعد از ظهر ] [ فخـــــــــــــــــــــــــــــاری♣سخنانی از بزرگان♣جمع آوری بعضی مطالب مفید از سایتهای دیگر♣استفاده از احادیث و گفته بزرگان ♣رجوع به کتابهای تاریخی دنیا♣منابع ارزشمند روانشناسی♣بحث های ریاضی♣اشکال هندسی♣داستان ها و گفته های قرانی♣ ]

.: Weblog Themes By themzha :.

درباره وبلاگ

نگاه سوم دریچه ایی بسوی روشنایی آرامـــــــــــــــــــــــــــــــش نیایـــــــــــــــــــــــــــــــش خودســــــــــــــــــــــــازی شـــــــــــــــــــــــــکرگزاری متجلی ساختن آرزوها و خواسته ها ♥♥♥♥♥♥ مــــــــــــــــــــــــــــراقبــــــــــــــــــــه ♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣ اگه از آن دسته انسانهای عجول وشتابزده هستید. اگه فقط نتیجه برای شما مهم است. اگه نمیتوانید صبر و حوصله پیشه خود سازید. اگه علت ها واما ها واگرها وچراهاباعث شده ناامیدی را پیشه کنید به نگاه ســـــــــــــــــــــوم ادامه ندهید نگاه سوم شکیابایی وصبر از شما میخواهدتا برای شما روشنایی به ارمغان آورد به نگاه سوم خوش آمدید ◘◘◘◘ انسانها باید بیاموزند که نمی توانند کسی را وادار کنند که عاشق شان باشد، تنها کاری که می توانند بکنند این است که خودشان او را دوست بدارند . بیاموزند که فقط چند ثانیه طول می کشد تا زخم هایی عمیق در قلب کسانی که دوست شان داریم ایجاد کنیم، اما سال ها طول می کشد تا این زخم ها را التیام بخشیم . بیاموزند ثروتمند کسی نیست که بیشترین ها را دارد بلکه کسی است که به کمترین ها نیازمند است . بیاموزند انسان هایی هستند که ما را دوست دارند فقط نمی دانند که چگونه احساساتشان رابیان کنند . بیاموزند که دو نفر می توانند با هم به یک نقطه نگاه کنند اما به همان یک نقطه دو دید مختلف داشته باشند . بیاموزند کافی نیست که فقط دیگران را ببخشند بلکه باید بتوانند خود را نیز ببخشند. دیگر وبسایت و وبلاگ های ما balhayeparvaz.loxblog.com وnegahesevom2.loxblog.com وzarrinmadarkavir.ir وfakharii.loxnlog.com
امکانات وب

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 8
بازدید ماه : 212
بازدید کل : 19503
تعداد مطالب : 103
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1



پخش ویدیو